Hjortensbergskyrkans församlingsföreståndare Pelle Rosdahl kommer vara tjänstledig från 12 augusti och året ut 2024.

Under tiden kommer församlingens tidigare pastorer/församlingsföreståndare, numera pensionärerna, Lisbeth Stigemyr och Ingemar Rundström att dela på det pastorala ansvaret. Maj Rundström, som även hon är pastorsutbildad men har arbetat mest i studieförbundet Bilda, kommer också ha en mindre tjänst för själavård.

Lisbeth Stigemyr, som är vice församlingsföreståndare, kommer ha det övergripande ledaransvaret tillsammans med församlingens styrelse och representerar församlingen i bl.a. det ekumeniska arbetet. Hon har huvudansvaret för gudstjänstlivet och samplanering med de som arbetar ideellt på expeditionen m.fl. Hon ansvarar också för en del av den ledarutveckling som finns i församlingens färdplan. Hennes tjänst är 50% av heltid och hon kommer i första hand arbeta tisdagar, onsdagar och flertalet helger. (För att kunna ha gemensamma personalsamlingar och vissa andra sammanträden blir det ibland även andra dagar.) Hon nås på tel 070 834 09 04 eller e-post lis.stigemyr@gmail.com Lisbeth börjar sin tjänst 6 augusti men deltar 14-18 augusti i Equmeniakyrkans kyrkokonferens i Göteborg.

Ingemar Rundström har ansvar för själavården och det diakonala arbetet som är prioriterat i årets färdplan. Detta sker naturligtvis tillsammans med diakonala utskottet, besöksgruppen, själavårdsteamet m.fl. Han har kontakten med sjukhuskyrkan och kan vid akuta behov täcka upp för sjukhuspastorn. Ingemar kommer predika en söndag i månaden med själavårdande inriktning. Lördag 9 november leder Ingemar en mini-retreat dagtid och lördag 19 oktober leder Ingemar och Maj tillsammans en parrelationsdag. Även den dagtid och båda i Hjortensbergskyrkan. Ingemars tjänst är 40% av heltid och han arbetar i första hand torsdagar, fredagar och vissa helger. (Ibland personalsamlingar m.m. onsdagar) Både han och Maj börjar först 1 september, eftersom han sedan tidigare lovat hjälpa en församling i Roslagen där de har sommarboende. Ingemar kommer då nås på tel.nr 0722 50 76 40 (som är det ordinarie nr till pastor i Hjortensbergskyrkan) och e-post ingo.rund@gmail.com

Maj Rundströms tjänst är 10% av heltid avsedd i första hand för själavård. Hennes kompetens i stöd till ledare/ledarutveckling räknar vi också med att ta vara på. Hennes kontaktuppgifter är e-post:  maj.rund@gmail.com, tel. 070- 22 26 046